Inspirationsföreläsningar och workshops inom tech
Bay Talks
Inspirationsföreläsning och workshops
Bay Talks
Inspirationsföreläsningar där ledande experter delar med sig av insikter och trender inom aktuella ämnen, allt för att hjälpa ert företag att ligga i framkant.
Perfekt för er som söker nya perspektiv och idéer för att inspirera och engagera era medarbetare.
Frånpris: 6,000kr
Bay Academy
Praktisk kompetensutveckling genom interaktiva workshops.
Här får ert team chansen att fördjupa sig inom specifika områden och tillämpa nya kunskaper direkt i verksamheten.
Frånpris: 12,000kr
Aktuella ämnen

Innovativ Business Intelligence
Innovativ Business Intelligence fokuserar på att skapa en datadriven kultur där diagnostisk analys möjliggör prediktiva insikter. Framgång kräver rätt kompetens, engagemang och verktyg för att driva innovation och utveckling.
LÄS MER
Än idag är Business Intelligence starkt kopplat till teknik och rapporter, med databaser, analysverktyg, rapporter och dashboards. Business Intelligence 2.0 tar utvecklingen till nästa nivå genom att skapa en kultur som gör det möjligt att ta datadrivna beslut på alla nivåer inom organisationen.
I denna utveckling går man bortom traditionella rapporter och dashboards som endast beskriver vad som har hänt (deskriptiv analys). BI 2.0 fokuserar på att uppnå insikter att agera på genom diagnostisk analys som i förlängningen möjliggör prediktiv och preskriptiv analys.
I BI 2.0 är individen är mycket viktigare och man förstår vikten av kunskapsintegration.
Nyckeln till framgång ligger i att bygga en kultur där människor har rätt kompetens, engagemang och förutsättningar att använda dessa insikter för att driva organisationens utveckling och innovation.
Key Takeaways:
- Nästa nivå av Business Intelligence
- Holistisk diagnostisk analys
- Data Literacy
Talare:

Linda Rydälv
Linda Rydälv har bred erfarenhet från stora organisationers digitaliseringsresor inom data, analys och BI. Hon arbetar både strategiskt och taktiskt för att skapa affärsvärde genom Business Intelligence.

Continuous discovery, how your product changes with the market
Continuous discovery is a popular framework for rapid product development, but at its core it’s a way of thinking about keeping our products up to date with changing markets. Especially in the age of AI, how do we make sure our products stay relevant to our customers?
LÄS MER
Key takeaways:
- Learn how to do rapid, continuous, research on your market and market position.
- Practical tips on using AI to do research.
- Practical tips on how to do more effective research.
Talare:

Jesper Bylund
Jesper is a freelance designer & experience engineer. He’s been bridging the gap between technology and user/customer experience for 20 years. Working on projects ranging from flying robot taxi fleet management with Volocopter, to in-store navigation with Ica. Jesper has built or helped design teams in several countries, always focusing on speeding up learning and benchmarking quality.
This speaker is only available for online sessions

Speeding up the design & product process
In product leadership, as well as designa and implementation, the time it takes from an idea to a shipped feature can make or break your company strategy. How do we create a culture of urgency without burn out? And how can we increase the shipping pace?
LÄS MER
Key takeaways:
- How to set just enough product strategy
- Creating a culture of urgency (without burnout!)
- How to set a sustainable rapid pace of shipping design
Talare:

Jesper Bylund
Jesper is a freelance designer & experience engineer. He’s been bridging the gap between technology and user/customer experience for 20 years. Working on projects ranging from flying robot taxi fleet management with Volocopter, to in-store navigation with Ica. Jesper has built or helped design teams in several countries, always focusing on speeding up learning and benchmarking quality.
This speaker is only available for online sessions

Allt startar från kunden och upplevelsen, det finns inga genvägar
Vilka förmågor behövs för att lyckas med kundcentrering?
LÄS MER
Innovativa och spännande lösningar som ska förenkla, möjliggöra och som nyttjar den senaste tekniken. Spännande för oss som gillar teknik, men om vi missar våra kunders behov missar vi målet. Vägen till framgång är att leverera kundupplevelser som bidrar till att kunder (och medarbetare) väljer att stanna kvar och rekommendera till andra.
Customer Experience (CX) är en affärsdisciplin som handlar om kundcentrering och att utveckla strategier för hur vi ska möta och överträffa kundbehov.
- Vad är Customer Experience Management
- Vilka förmågor är centrala i arbetet med kundcentrering
- Kundresans roll i arbetet
Talare:

Camilla Lif / Föreläsare, konsult, rådgivare, kursledare inom CX och kundcentrering
Camilla hjälper organisationer med kundcentrering och med att utveckla kundupplevelser. Hon ser vikten av att koppla insikter till vision, strategi, prioritering och mål, och arbetar på såväl strategisk som taktisk nivå. Hon arbetar utifrån tvärfunktionella arbetssätt och designmetodik.
Camilla har lång erfarenhet från stora organisationer och management som ansvarig för kundinsikt, kundstrategi och Customer Experience Management (CX).
Håller regelbundet öppna kurser i Customer Experience och Customer Journey Mapping via Dagens Industri och Resumé.
Camilla driver CX-byrån This is Betty

Modern Connectivity Technologies
IoT, Bluetooth, WiFi, UWB, Smart Home and more.
Increasing connected devices across sectors require new network technologies.
Some technologies are updated versions of old ones; others are new or unfamiliar.
The talk will help CTOs and engineering leaders understand the pros, cons, and best use cases for these technologies.
LÄS MER
Key takeaways:
- New generation of connected devices
- Some technologies are updates; others, like UWB, are new.
- The talk helps CTOs choose the best solutions.
Talare:

Erik Hellman
Erik is a freelancing software engineer with 25+ years of professional experience. His main focus is on mobile apps, embedded and IoT, working for companies like Sony Mobile, Spotify, ICA, KTM, and Husqvarna. Erik has helped CTOs and engineering teams with complex technologies like Bluetooth, multi-platform apps, real-time applications and streaming, and much more.

Multi Platform Development landscape in 2025 and beyond
Multi-platform code is appealing to developers and stakeholders.
Earlier efforts focused on Android and iOS, leading to React Native, Cordova, and Flutter.
The aim now is code that runs across all platforms: backend, web, iOS, Android, etc.
LÄS MER
Key takeaways:
- The talk covers multi-platform solutions like JavaScript, Kotlin, and Rust.
- Pros and cons of each technology will be discussed to guide the best choice.
Talare:

Erik Hellman
Erik is a freelancing software engineer with 25+ years of professional experience. His main focus is on mobile apps, embedded and IoT, working for companies like Sony Mobile, Spotify, ICA, KTM, and Husqvarna. Erik has helped CTOs and engineering teams with complex technologies like Bluetooth, multi-platform apps, real-time applications and streaming, and much more.
Intresseförfrågan
Fyll i formuläret här nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.