Skip to content

Supporttekniker 2:nd line

Offentlig sektor Developers Bay

Uppdragsgivare: Soltak
Plats: Hybrid 
Språk: Svenska
Kompetensnivå: 2 

Kompetensområde: 8 Support

Kundkommun: Stenungsund, Kungälv, Tjörn och Lilla Edet 

Startdatum: 2025-08-04

Slutdatum: 2025-12-31 Hyrköpsupplägg
Referensnummer: 4544

Uppdragsbeskrivning

Om kunden

SOLTAK AB är ett kommunägt bolag med säte i Kungälv som erbjuder tjänster inom ekonomi, lön, IT och projekt till sina ägarkommuner och kommunala bolag. 

Genom samverkan skapar SOLTAK AB skalfördelar och effektivare administration för kommunerna, med fokus på långsiktig utveckling och hög kvalitet i stödtjänsterna. Bolaget har cirka 100 anställda och arbetar enligt kommunala principer.

Uppdraget

Kompetensnivå: 2 

Kompetensområde : 8 Support 

Kundkommun: Stenungsund, Kungälv, Tjörn och Lilla Edet 

För att lyckas i rollen som Supporttekniker behöver du ha några års erfarenhet av IT-support eftersom ditt dagliga arbete innebär att lösa ärenden i ärendehanterings-system via telefon och på plats hos kund. Du är ofta den kunden möter och ditt bemötande är därför av största vikt då du är bolagets ansikte utåt. Din arbetsuppgift är att ge god kundupplevelse av service inom IT. Arbetet innebär frågor av varierad art och du bör ha förmågan att prioritera och hantera stressiga situationer på ett lugnt sätt för att kunna leverera god service. Gillar du IT, att ha kundkontakt och att hjälpa människor är detta uppdraget för dig.

Ska-krav:

Erfarenhet som supporttekniker med erfarenhet inom IT-support eller som onsite-tekniker. God kompetens av att supportera kunder på plats och på distans. Erfarenhet av större nätverk med Microsoft AD, Windows 11 samt skrivare i en kontorsmiljö. Erfarenhet och god förståelse för Microsoftprodukter och drift av Microsoftbaserad IT-miljö (Intune mm). Pedagogisk förmåga samt vara är en god lyssnare. Förmåga att vara flexibel och ha förmågan att hantera många ärenden och kontakter samtidigt. Förmåga att kunna hantera samtliga typer av supportärenden över telefon, på plats och mejl då rotation inom arbetsuppgifterna förekommer. Fokus på kundservice, lösningsfokus med engagemang. God kommunikativ förmåga i tal och skrift. Nyfikenhet på att lära dig nya saker och trivas i en föränderlig miljö. Flytande svenska i tal och skrift då all dokumentation och dialog sker på svenska.

B-körkort krävs då resor kan förekomma i tjänsten.

Skicka din ansökan till soltak@developersbay.se. Märk din ansökan med  uppdragets referensnummer. 4544 Eventuella frågor besvaras via soltak@developersbay.se