IT-projektledare

Soltak AB söker en projektledare med dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt ledarskap och koordinering av IT-system i offentlig sektor.

Om uppdraget

Projektet involverar SOLTAK vid implementation av ekonomisystem för kommuns räkning.

Du kommer att vara projektledare för SOLTAK och agera brygga mellan ekonomi/IT och systemleverantör. Implementeringen initieras av leverantör och kräver erfarenhet av projektledare inom IT från liknande implementeringsprojekt.

Du kommer att rapportera till avdelningschef för Lön och Ekonomi samt arbeta nära bland annat verksamhetsvepresentanter, IT, och externa leverantörer.

Krav

Erfarenhet: Minst 5-10 års erfarenhet av projektledning, varav en betydande del inom offentlig sektor.

Ledarskap: Dokumenterad förmåga att leda och motivera projektgrupper, skapa engagemang och hantera koordinering.

Offentlig sektor: Kunskap om regelverk och processer inom offentlig förvaltning.

Kompetens: Förståelse för bärande system och deras roll i offentlig verksamhet. Erfarenhet av att leda och koordinera projekt med flera intressenter.

Kommunikation: Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt.

Språk: Svenska. Organisationens huvudspråk är svenska.

Utbildning: Relevant erfarenhet inom IT och projektledning.

Övriga önskemål

Certifiering inom projektledning, t.ex. PMI/IPMA, PPS eller liknande.

Erfarenhet av agila arbetssätt.

Vana av att arbeta med beslutsfattare och intressenter inom offentlig förvaltning.

Referenser från tidigare uppdrag där goda resultat uppnåtts är ett krav.

Om SOLTAK

SOLTAK AB – Samverkan för effektivare tjänster SOLTAK ägs av fyra kommuner, Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn. SOLTAK levererar specialiserade tjänster inom ekonomiadministration, löneadministration, IT-drift och support. Genom dessa tjänster kan vi, tillsammans med våra kommuner, samordna och effektivisera verksamheten. Utöver detta utför och driver vi uppdrag och projekt för våra kunder inom samtliga tjänsteområden. Som inköpscentral möjliggör vi även kostnadseffektiva lösningar för våra kommuner. Vi är dedikerade till att leverera professionella tjänster och strävar ständigt efter att förbättra servicen till våra kommuner. Vårt fokus ligger på att stödja ägarkommunernas processer och administrativa tjänster, vilket utgör kärnan i vår verksamhet. Med korta beslutsvägar kan vi snabbt anpassa oss för att möta våra kommuners behov och förväntningar. De ord vi vill förknippa med SOLTAK är engagemang, kompetens och tillsammans. SOLTAK AB strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Startdatum: Snarast

Uppdragets längd: 2026-01-30

Kompetensområde 3. Ledning och styrning

Kompetensnivå 4

Välkommen med din ansökan till soltak@developersbay.se senast 19 september.

Märk din ansökan med referensnummer  4716

Frågor besvaras på soltak@developersbay.se

 

 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *