Inspirationsföreläsningar och workshops inom tech
Bay Talks
Inspirationsföreläsning och workshops
Vad är Bay Talks?
Bay Talks & Bay Academy är två exklusiva koncept från Developers Bay, skapade för att ge företag tillgång till djupgående kunskap och inspiration genom föreläsningar och workshops, anpassade för era specifika behov.
Bay Talks erbjuder inspirationsföreläsningar där ledande experter delar med sig av insikter och trender inom aktuella ämnen, allt för att hjälpa ert företag att ligga i framkant. Perfekt för er som söker nya perspektiv och idéer för att inspirera och engagera era medarbetare.
Bay Academy fokuserar på praktisk kompetensutveckling genom interaktiva workshops. Här får ert team chansen att fördjupa sig inom specifika områden och tillämpa nya kunskaper direkt i verksamheten.
Båda koncepten är flexibla och kan anpassas efter just ert företags behov, oavsett om ni är ute efter att inspirera, utbilda eller utveckla ert team på ett mer djupgående plan.
Linda Rydälv
Linda Rydälv har en lång erfarenhet från stora organisationer och deras digitaliseringsresor med data, analys och Business Intelligence. Hon har arbetat både strategiskt och taktiskt inom ett flertal branscher och hennes viktigaste mål är att skapa värde och att arbeta holistiskt samt nyfiket.
Linda har även coachat och hållit kurser i projektledning, SQL, BI-verktyg och är grundare till Databi Kurser & Coaching.
Linda talar om:
Modern Business Intelligence: det börjar med affärsprocessen
- Affärsdriven BI-strategi
- Integration av data och processer
- Processautomation och BI
- Agil och iterativ BI
- Data Governance och kvalitet
Close the gap: IT och verksamhet
- Vinster med att minska klyftan
- Orsaker till klyftan
- Strategier för att minska klyftan
AI vs BI
- AI och BI som koncept i termer av processer och mänskligt engagemang
- AI och BI som verktyg
- Integration av AI och BI
Erik talar om:
Modern Connectivity Technologies
- Network engineer, IoT, Bluetooth, WiFi, UWB, Smart Home
Increasing connected devices across sectors require new network technologies. - Some technologies are updated versions of old ones; others are new or unfamiliar.
- The talk will help CTOs and engineering leaders understand the pros, cons, and best use cases for these technologies.
Multi Platform Development landscape in 2024 and beyond
- Multi-platform code is appealing to developers and stakeholders.
- Earlier efforts focused on Android and iOS, leading to React Native, Cordova, and Flutter.
- The aim now is code that runs across all platforms: backend, web, iOS, Android, etc.
- The talk covers multi-platform solutions like JavaScript, Kotlin, and Rust.
- Pros and cons of each technology will be discussed to guide the best choice.
Erik Hellman
Erik Hellman is a freelancing software engineer with 25+ years of professional experience. His main focus is on mobile apps, embedded and IoT, working for companies like Sony Mobile, Spotify, ICA, KTM, and Husqvarna. Erik has helped CTOs and engineering teams with complex technologies like Bluetooth, multi-platform apps, real-time applications and streaming, and much more.
Camilla Lif
Föreläsare, konsult, rådgivare, kursledare inom Customer Experience och kundcentrering.
Camilla hjälper organisationer med kundcentrering och med att utveckla kundupplevelser med hjälp av tvärfunktionella arbetssätt och designmetodik.
Hon ser vikten av att koppla insikter till vision, strategi, prioritering och mål, och arbetar på såväl strategisk som taktisk nivå.
Camilla har lång erfarenhet från stora organisationer och management som ansvarig för kundinsikt, kundstrategi och Customer Experience Management (CX).
Camilla talar om:
Allt startar från kunden och upplevelsen, det finns inga genvägar
Innovativa och spännande lösningar som ska förenkla, möjliggöra och som nyttjar den senaste tekniken. Spännande för oss som gillar teknik, men om vi missar våra kunders behov missar vi målet. Vägen till framgång är att leverera kundupplevelser som bidrar till att kunder (och medarbetare) väljer att stanna kvar och rekommendera till andra.
Customer Experience (CX) är en affärsdisciplin som handlar om kundcentrering och att utveckla strategier för hur vi ska möta och överträffa kundbehov.
- Vad är Customer Experience Management
- Vilka förmågor är centrala i arbetet med kundcentrering
- Kundresans roll i arbetet
Jesper talar om:
Continuous discovery, how your product changes with the market
Continuous discovery is a popular framework for rapid product development, but at its core it’s a way of thinking about keeping our products up to date with changing markets. Especially in the age of AI, how do we make sure our products stay relevant to our customers?
Speeding up the design & product process
In product leadership, as well as designa and implementation, the time it takes from an idea to a shipped feature can make or break your company strategy. How do we create a culture of urgency without burn out? And how can we increase the shipping pace?
This speaker is only available for online sessions
Jesper Bylund
Jesper is a freelance designer & experience engineer. He’s been bridging the gap between technology and user/customer experience for 20 years. Working on projects ranging from flying robot taxi fleet management with Volocopter, to in-store navigation with Ica. Jesper has built or helped design teams in several countries, always focusing on speeding up learning and benchmarking quality.
Bay Talks
Föreläsningar och inspiration (1-2 timmar)
Pris 45-60 min från 6000 SEK
Pris 75-120 min från 8000 SEK
Bay Academy
Workshops och lärande (upp till 10 pers/grupp)
Pris halvdag från 12000 SEK
Pris heldag från 20000 SEK
Boka din talare
Fyll i formuläret här nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.